Activa inca de la infiintare in domeniul educatiei
in management cultural
in tarile din estul Europei si unul din pionerii programelor regionale
de formare
in domeniu (prin programul ECUMEST lansat de Corina Suteu in anul 1995),
activitatile de dezvoltare profesionala ale ECUMEST urmaresc constientizarea
si responsabilizarea managerilor si administratorilor culturali in vederea
unei participari active in definirea si implementarea unor politici
culturale adaptate contextului.
PROIECTE CURENTE
Conceperea si organizarea cu regularitate a unor seminare de training
de scurta durata
In continuarea sesiunilor sustinute la sfirsitul lui 2005 si inceputul
lui 2006 (listate mai jos) si tinind cont de numeroasele solicitari
de participare si inscrieri primite pentru acestea, ECUMEST organizeaza
de-a lungul anului 2006 mai multe training-uri deschise operatorilor
culturali din Romania si nu numai. Trainerii vor fi profesionisti in
domeniile amintite din strainatate si din Romania.
Recent au avut loc:
2006,
27 octombrie: Seminar de training: "Mobilitate si cooperare culturala
in era spatiilor digitale" (Bucuresti)
2006, 24-25 & 28-29 august: Seminar de training: "Cultura
si dezvoltare locala: artistul si proiectul strategic al organizatiei
culturale" (Bucuresti)
2006,
25-27 mai: Seminar de training: "Managementul si finantarea proiectelor
culturale" (Bucuresti)
2006,
20-21 ianuarie: Seminar de training: "Cooperare culturala internationala,
managementul si finantarea proiectelor culturale" (Bucuresti)
2005,
2 noiembrie: Sesiune de formare a formatorilor si mediatorilor culturali:
"Mobilitate si competenta interculturala in era digitala"
(Bucuresti)
Programe universitare: Parteneriatul cu programul de Masterat in
management si politici culturale in Balcani (Belgrad)
Incepind din 2003, ECUMEST colaboreaza cu programul de Masterat in management
si politici culturale in Balcani derulat de Universitatea de Arta din
Belgrad in parteneriat cu Universitatile franceze Lyon 2 si Institul
de Studii Politice din Grenoble. ECUMEST se ocupa de promovarea acestui
program in Romania, iar pina in 2005 si de selectia, precum si de acompanierea
studentilor romani pe durata studiului.
· 2007:
sesiunea de inscrieri...
· 2006:
sesiunea de inscrieri...
· 2005:
sesiunea de inscrieri...
· 2004:
sesiunea de inscrieri...
· 2003:
sesiunea de inscrieri...
· 2003: Rezidenta studentilor in management
cultural de la Belgrad la Bucuresti (aprilie)
PROGRAME INCHEIATE
Programul ECUMEST - primul curs postuniversitar de management cultural
european
Diploma lansata in 1995 si recunoscuta in Franta si in Romania. Programul
ECUMEST (Masterat in management cultural pentru profesionistii din tarile
est europene) a fost lansat in 1995 in Bucuresti ca o filiala a programului
Mastère Specialisé Européen en Management des Entreprises
Culturelles (realizat de Scoala de Comert din Dijon/ Asociatia ECUME).
Programul cuprindea cursuri, seminare, rezidente de studiu, aplicatii
practice (montaje de proiect, studiu de public, audit organizational),
stagii, redactarea tezei profesionale. Programul acorda, la absolvirea
cursurilor, o diploma de masterat in management cultural recunoscuta
de Ministerul Educatiei din Romania. Intre 1995-2001 programul ECUMEST
a pregatit 52 de absolventi din 14 tari est-europene: Albania, Bulgaria,
Croatia, Republica Ceha, Estonia, Letonia, Lituania, Macedonia, Republica
Moldova, Muntenegru, Polonia, Romania, Serbia, Ucraina. Programul s-a
incheiat in anul 2001.
Seria de cursuri din cadrul programului PHARE "Dimensiunea
Culturala a Democratiei"
Asociatia ECUMEST, in calitate de partener al Asociatiei ECUME (Franta),
a participat la conceperea si derularea cursului de management cultural
din cadrul acestui program prin sustinerea tematicilor specifice domeniului
cultural. De notat ca structura si o parte din trainerii specializati
ai acestui program au fost preluati de Programul de Masterat in Management
Cultural din cadrul Facultatii de Comunicare a Scolii Nationale de Studii
Politice si Administrative din Bucuresti (SNSPA), ce a demarat in toamna
anului 2001.
|